Att ha skilda föräldrar...

Hallå -Hej!

Just nu sitter jag vid mitt skrivbord hos min pappa och ikväll sitter jag antagligen vid skrivbordet hos mamma. Så jag tänkte skriva lite om att ha skilda föräldrar, det kankse du också ?

Jag bor mestadels med min mamma, det gör jag alltid förutom varannan helg då jag bor hos min pappa (hur bor du?) Jag tycker att det funkar bra men ibland vill jag se min pappa mera fast det är jag som bestämt hur mycket jag vill bo hos dem från början, dvs jag vet inte riktigt hur jag vill ha det...

Mina föräldrar skilde sig när jag gick i 5:an (var 11 år) och det var jättejobbigt :/ Jag tror att det var den värsta våren i hela mitt liv för strax därinnan hade min söta hund dött. Men ju längre tiden har gått så har man ju vant sig och nu känns det ganska så narturligt även om man verkligen saknar det "vanliga familjelivet" ibland :/ (Hur är det för dig?)

Min pappa flyttade ihop med sin nuvarande sambo, Emma för kankse 3 år sedan och vår reation har kankse inte alltid varit den bästa men det går framåt och det är det viktigaste. Hon är en väldigt bra person och man kan ju förstå att det måste vara lite knepigt att flytta in tsm med en kille som har 2 barn medan man själv inte har några...
Min mamma har också träffat en ny kille som heter Therri, han är också en bra persom som verkligen gör mamma glad med de bor inte tsm fast än att de varit ihop i ca. 3 år.

Jag känner att man vänjer sig med allt sånt här man att det inte är så jävla enkelt alla gånger. Det var skönt att skriva av sig lite och du får jättegärna kommentera om allt möjligt! Och om hur din familjesituation är osv..

Det fins ju faktiskt många positiva saker med att ha skilda föräldrar också. t.ex:
* Om föräldrarna båda vill ut och resa med än så att det blir många semestrar (jag ska snart till Kroatien med mamma och i höstas var jag på Karpathos med pappa, så det är lyxigt)
* Man blir firad extra stort när man fyller år, det blir dubbla kalas, kanske lite mer presenter men absolut mer tårta :P
* När familjen går igen olika saker så finns det "två parter" att söka tröst hos...

Puss & Kram från mig till dig! <3  /Amanda

Kommentera inlägget (:
Postat av: linnea

se till att rösta fram mig som veckans blogg i http://ciizs.blogg.se/ :D <3

mysig blogg btw,

2009-05-24 @ 15:31:25
URL: http://linnearinzen.blogg.se/
Postat av: ronja

va bra skrivet amanda! :)

mina föräldrar har typ precis skiljt sig ju & ibland är det skitjobbigt och man önskar ju bara att det var som vanligt..

och nu har min mamma träffat en ny och jag är väl inte jätteförtjust i han så då blir det extra jobbigt.

Sen tycker jag lite synd om min pappa för jag är nästan aldrig hos han och han har ingen ny så känns som han är väldigt ensam. Men jag vet ju att det inte är mitt fel, men samtidigt har jag en liten skuld som jag inte vet varifrån den kommer.

Men man har ju kvar båda sina föräldrar iallafall, och det är skönt! :)

2009-05-24 @ 16:11:33
URL: http://ronjaduvet.blogg.se/
Postat av: michaela

sv; aha :D men då får du lite pengar iallafall :)

har ingen aning faktist, är ensam en vecka iallafall annars så blir det nog bara att njuta! själv? =)

2009-05-24 @ 17:22:55
URL: http://michaelagustavsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha yes det var det :P

förlåt att jag inte skrev (...) :P

2009-05-24 @ 17:41:27
URL: http://akm.blogg.se/
Postat av: michaela

sv; fan vad mys!

åk till skärgården när du är här tycker jag :D



jag har åkt hem (har vart hos min pojkvän hela kvällen) och sen myst med hunden! själv? =)

2009-05-24 @ 19:07:09
URL: http://michaelagustavsson.blogg.se/
Postat av: malinheheheh

jättefin blogg:)

2009-05-25 @ 15:00:08
URL: http://malinhee.blogg.se/

Vill du ge en kommentar så gör du det här (:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0