9c2 på Utedag

Heej! Kul att se dig igen & Välkommen! :)

Idag har klassen varit på utedag. Vi var kring en liten sjö och först så skulle vi meta, det var fisketävling klasserna emellan och man skulle få så långa fiskar som möjligt. Jonis i min klass fick en firre på 29 cm och en stund senare fick även jag napp :D Hehe, det var skoj. Fisken var riktigt äcklig som du ser på bilden nedan...

Fisken :P

Sedan så lagade vi mat också och då skulle vi grilla lax, och som ni vet så är jag inget big fan of lax så jag hade med mig några pankakor ist :P Potatissallad fick vi tillaga också och det brukar jag gilla men den här var jätteäcklig! Smakade bara vinäger, senap och bostongurka. Det kanske låter som om jag inte äter ngt alls men så är det faktiskt inte, det var bara extrem otur denna gången (kolla bilden)
Tkr du den ser god ut?
Därefter stod kanotpaddling på schemat. Det blåste kuling vindar men vi skulle paddla ändå och det slutade med att hälften av alla druttade i vattnet, dock inte jag och det är jag glad för :)

Efteråt åkte Annie och jag in till stan och gick där en stung, jag köpte bla. annat en present till mamma. Det är ju mors dag på söndag men jag vågar inte säga vad hon ska få ifall hon skulle få för sig att läsa bloggen :P

Haft en bra dag?  Kramar /Amanda
 

Kommentera inlägget (:
Postat av: Josefin

Grääjt! Den 12:e juni om jag inte minns helt fel. Hur dags slutar ni? :)

2009-05-27 @ 20:37:42
URL: http://joosseej.blogg.se/
Postat av: Josefin

Mohaha, jag slutar 9:an ;)

2009-05-27 @ 20:45:41
URL: http://joosseej.blogg.se/
Postat av: Josefin

Det blir Katedral i Växjö, estetiskt bild-och form. Vad är ditt val förresten? :)

2009-05-27 @ 20:58:20
URL: http://joosseej.blogg.se/
Postat av: mikaela

svar: hm.. tror det blev kanske 30cm sammanlagt! fast dock mätte vi inte dom, utan kastade i alla utom en ;p



jag är också grymt glad att inte jag ramlade ur kanoten, haha ((;

2009-05-27 @ 21:02:48
URL: http://fiolmikaela.blogg.se/

Vill du ge en kommentar så gör du det här (:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0