Nyttig & Duktig ska man vara... (Ibland)

Tjenicksen ;)
Mumsade nyss i mig lite mellis. Plockade fram brödkorgen där det liggen en mörk och grov fralla och en väldigt ljus limpa, då ställde jag mig frågan : Vad ska man ta?

Den ljusa limpan ser ju så inbjudande ut men man vet ju så väl att den grova frallan är bäst :/ hmm, vad hade du valt?


Jag bestämmde mig för att välja den nyttiga före den mindre nyttiga för att vara snäll mot mig själv, haha. Men jag kan erkänna att det var nära att jag valde den ljusa eftersom den var helt nybakad (mamma är ju bagare) men men duktig känner jag ju mig nu iaf.
Tänkte även att jag skulle äta en banan för det är ju gott. Men när jag sitter och tuggar så slårs jag av Davids berättelse, nu vet du kanske inte vad han sa men jag ska försöka återberätta:
- Vet ni förresten något äckligt om bananer?
-  Nee, men säg inte för jag gillar bananer
Måste jag tillägga att david inte ens tvekade, haha jo men han sa faktiskt att om man inte vill höra så får man hålla för öronen :P Men så smart är jag ju inte så jag lyssnade vidare ändå:
- Ni vet väl att det där svarta längst ner i bananen är där små insekte/flugor lägger sina ägg!?

Usch ja ni fattar att när jag skulle äta en banan idag tänkte på det och tappade aptiten, så min bortskämmda vovve, Freja, fick den andra halvan av bananen och hon blev självklart jätteglad. (Freja äter allt som inte är hundmat haha)


Så nu i eftermiddag ska jag bara plugga lite musik och matte sen så ska jag försöka ta det lite lugnt, blir skönt :)
Pussar och kramar från Amanda <3
Och jag måste tydligen påminna dig om att slänga in en kommentar?, trodde väl det ;)

Kommentera inlägget (:
Postat av: Amanda

Nyttig(:



PUSSSSS

2009-03-31 @ 19:46:55
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/

Vill du ge en kommentar så gör du det här (:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0