Recept: Kolakakor

Hejsan jag tänkte dela med mig med detta smaskiga recept som jag bakade tidigare idag:

200 g margarin
2,5 dl socker
5 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
2 tsk bikarbonat
4 msk sirap

Rör ihop allt i en buke och knåda ordentligt. Dela sedan upp smeten i 6 delar för att rulla dessa till "korvar". Du ska lägga 3 "korvar" på varje plåt (det blir 2 plåtar) och platta ut dem väldigt lite, så att de blir ca 2-3 cm breda och ganska höga, de kommer att flyta ut när de kommer in i ugnen. jag valde att smörja plåten men det är smidigare med bakplåtspapper..

175 grader i 10 min :)

Innan de åker in i ugnen ska de se ut så här!  När de tars ut ur ugnen ska de snittas :)
Mums vad gott det blev! (tänk bort mig!)

Det går väldigt snabbt och blir supersmaskigt ;) Gör dem vet jag, och överraska någon!

Kramar /Amanda

Kommentera inlägget (:

Vill du ge en kommentar så gör du det här (:

Namn:
Lägg mig på minnet?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0